torsdag 17 december 2009

Apa


Jag har legat till sängs med magsjuka, så när jag satte mig vid datorn igen så var det så mycket som skulle göras att jag gick och lade mig igen. Haha, vilket lyxproblem.
Det finns ett program som gör om dina bilder till fina gamla polaroidkort, jag har länge letat efter en billig polaroidkamera som fungerar, men inte gjort slag i saken och köpt en. Vi behöver betala räkningar i första hand.
Vilken tur att man kan radera bilder på sig själv som man inte är nöjd med. Annars skulle man ju må dåligt hela tiden. Jag kunde inte slänga bilden ovan, för grimasen är en hyllning till fotokursen på gymnasiet som gjorde att jag blev kallad apa av vaktmästaren i många månader efteråt. Jag undrar varför.

Och jag ska skärpa mig. Jag är inte ute efter smicker eller vackra kommentarer med detta, men jag kan skriva bättre. M y c k e t bättre. Jag har bara inget att skriva om, utan är ganska nöjd med att lägga ut halvfula bilder med struntprat. Jag som ville skriva bok förut. Hm.

2 kommentarer:

Karins fotoblogg sa...

Å din stackare, magsjuka som är bland det värsta! Typ nära döden. Hoppas du mår bra nu!

Inspirationen kommer och går. Det är tråkigt, trist och usch och fy. Men det går över. Har jag noterat. :) Så var inte så hård mot dig själv!

Jag har varit in och kikat på din andra blogg. Vilken bra idé! Jag gillar hur du skriver och jag tror nog att Emil kommer att få rolig och intressant läsning när den dagen kommer.

Jag tänkte på en grej när jag tittade på bilden där du ska fota julkort. Tror nog med fördel att du kan göra "pixligheten" på önskat område lite grövre för om jag kisar lite lätt när jag tittar så är det nog inte så censurerat som jag tror att du skulle önska.(hoppas att du inte tycker jag lägger mig i eller leker besserwisser :) )

Ha det gott!
och TACK för kommentarer hos mig!

Fröken K sa...

Hehe, jag ska försöka att inte vara så hård mot mig själv, men man är ju mest kritisk mot sig själv, eller?
Oj, jag kisade när jag gjorde bilden och såg typ ingenting, men kanhända jag kisade för mycket. :)
Tack för kommentaren, mycket uppskattat!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails