lördag 21 november 2009

Merry f-ing christmas liksom


Idag har jag försökt ta bilder av min son iförd nisseluva, och jag hoppades på en enda bra bild som jag kunde använda till julkort i år. Tyvärr var inte Emil riktigt lika ivrig på att sitta fint och vänta medan mamma knäpper kort för fulla muggar. Han satt inte still mer än två sekunder, och jag lyckades faktiskt inte få en enda bra bild som jag blev nöjd med. Eftersom jag heller inte har någon studio så fick jag improvisera med vita lakan som jag hände upp för att försöka mjuka upp bilden lite, så att den inte blev så mörk, men resultatet visar bara en massa skrynkliga lakan istället.

Suck.

Nu när jag äntligen börjat få upp mitt fotointresse så ska det gå och bli vinter, mörkt kl 15, och omöjligt att fotografera. Dessutom kunde jag ju inte sätta min son ute i parken medan han lekte nonchalant med polkagrisen. Lite kallt för det.

Någon som har tips på hur man fixar en studio utan att köpa massa dyra blixtar och bakgrunder?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kolla in hennes fototips! :)
http://www.alltforforaldrar.se/etthustilloss/category/fototips.html

Fröken K sa...

Tack tack tack. Ska göras!

Caroline sa...

Ett skrynkligt lakan är kanske inte så kul. Men annars är det ju jättefint! Vad du har ordnat! Det ser härligt ut med fårskinnsfällen. Och polkagris. Juligt! Nu blir jag lite inspirerad. Jag borde också ta tag i julkorten...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails