onsdag 21 oktober 2009

Inspiration


Jag måste bara tipsa om några av mina favoritbloggar om fotografering. Jag försöker läsa dem varje dag, och kan bara bli inspirerad. De är så fantastiskt duktiga allihopa.
Den första bloggen har jag följt länge. **WoopsieDaisy** är en kreativ dam som inte bara fotograferar, utan scrappar också. Hon säljer några av sina fantastiska bilder också, och hade jag råd så skulle jag köpa dem.
Blogg nummer två är en bröllopsfotoblogg, och egentligen inte det jag försöker bli bättre på, men bilderna är så fantastiskt vackra att jag gärna skulle ha den talangen som Alicia Swedenborg besitter i hennes ena lillfinger.
Drea har barn i samma ålder som mig, och jag fick syn på hennes blogg på en babysida. Hon tar fantastiskt kreativa bilder, och ser ut som en fotomodell själv (med sina fina kläder). Inte konstigt hon har en söt unge! Jag planerar att köpa en peruk i hennes shop någon gång, den kan man nog ha roligt med under en fotografering.
Fotografen Emelie Ohlsson tar fina bilder som jag egentligen eftersträvar att ta, även om jag vet att jag är långt bakom henne. Jag lär mig mycket av henne, hon förklarar ofta hur hon gör för att få fina bilder, och det är jag tacksam över. Trots det, så blir inte mina bilder lika bra som henne. Hon har verkligen öga för det.
Karin tar väldigt fina naturbilder blandat med porträtt. Hon påstår att hon vill lära sig ta bra bilder, men det tycker jag redan att hon gör.
Sist men inte minst har vi den norske fotografen Henrik Kreilisheim. Han tar mest bröllopsbilder, men också lite annat. Han hade jag lust att följa med en dag för att se hur han gör. Vackert.

1 kommentar:

Drea sa...

Åh, takk for skryt kjære deg! :D Så utrolig hyggelig å høre! :) Nå skal jeg sjekke ut de andre tipsene dine også, jeg eeeelsker jo fotoblogger! :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails