fredag 19 december 2008

Seger!

Jag lyckades ta mig till stan igår, hittade min soffa och kunde läsa ut en hel bok av Jonas Gardell innan min sambo kom och hämtade mig. Den varma chokladen är inte alls god på det caféet (det smakar nöt och kaffe), men det var mest den sköna soffan jag var ute efter. Boken hade jag läst förut, men när det finns tid att läsa om bra böcker, då passar Jonas väldigt bra.
När jag läst färdigt boken kunde man krama ur ångesten ur mig, tänk om jag blir likadan när jag är 33 år gammal och kommer underfund med att Jesus lyckades åstadkomma så mycket under hans korta levnadsperiod. Men jag anser mig vara en av den unga dumma i böckerna som det skrivs om. De som fortfarande fnissar på caféer, stjäler påtåer och inte inser att döden snart är ikapp dem. Fast jag är inte fjortis.

Så åkte vi till IKEA och handlade faktiskt väldigt nödvändiga saker till hemmet och bebisen. Så mitt uppdrag idag blir att snickra lite möbler. Stay tuned för att få se mitt livsverk, ett sängbord från IKEA!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails