söndag 10 december 2006

Sentimental

De senaste dagarna har jag fått tillbakablickar från min barndom. Upptäckte en gammal klasskompis blog dagen efter jag under bussturen hem från jobbet undrade vad hon sysslade med nuförtiden. Jag har tittat i gamla fotoalbum, lyssnat på musik från nittiotalet och bara dagdrömt mig igenom alla förhållanden jag haft.
Jag var på den libanesiska restaurangen igår igen med min sambo och två vänner. De kanske inte njöt maten som jag gjorde, men vi hade det mäkta trevligt. Vi pratade minnen från alla julaftnar vi haft med alla tomtar och familjegräl.



Så hittade jag en gammal egenhändig fotobok jag gjorde när jag gick på gymnasiet i min gamla hemstad. Där fanns bilder på fester, bland annat den fruktansvärt vällyckade avslutningsfesten jag hade för alla när jag slutade ettan. Många kom och tackade mig för en trevlig fest och vi pratade om den länge.

Alla var där.
Jag saknar dem.

2 kommentarer:

rakel sa...

hihih! Jag tycker att det är jätte kul att vi har hittat varandra på intenet:) Själv läser jag på socialhögskolan..har lagt skådespelarplanerna på hyllan...Bor i storstaden och är så där allmämnt deppig som de flesta är här.. Och så dricker jag väl kanske en eller två öl för mycket när jag är ute på krogen:)Det är verkligen år och dar sen man hörde nåt från dig. Jag har kontakt med sara Grindelid..men hon är den enda! Nu vill jag ju veta allt om dig och vad du gör:)

rakel sa...

Förresten! Har du msn ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails