tisdag 19 december 2006

Helt ointressant

Jag vet att vi har en Fuglesang uppe i rymden. Vad jag däremot inte förstår är hur Norge och Sverige sliter i honom för att få honom att vara norsk eller svensk. I svenska tidningar står det om den förste svensken i rymden. I norska tidningar är han helt plötsligt norsk-svensk. Jag har ett svagt minne av att hans far flyttade till Sverige eller något liknande och så blev allas vår Christer svensk.
Jag har dock inte följt med lika hysteriskt som andra, men är det inte så att Fuglesang har en svensk flagga på sin dräkt? Blir han inte uppringd av svenska skolor? Jag tycker att vi kallar honom för skandinaviern i alla tidningar så blir alla nöjda.

De norska handbollstjejerna ska tacka och ta emot sitt svenskdesignade pris tycker jag. Fast det var ju inte guld. Men de kostade ju över 300 kr så...

Och Robert Gustavsson spelar maffiaboss i den norska julkalendern Jul i Tøyengata.

Nu har jag skrivit av mig lite om "Svorge" och kan återgå till att klaga på hur jävligt mitt liv är och hur bra alla andra har det.

2 kommentarer:

Mette sa...

Jo han kom väl egentligen fra Noreg? Nå´n gång? Hans farfar kanske?



Quisling var dock inte svensk, hahhahah. Tänk om han vore det? Vilket liv!

Fröken K sa...

vi svenskar drar nog oss inte för att vara quislingar... tyvärr. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails