onsdag 29 november 2006

Bitch

Nu är jag trött.
Trött på att vara trött.
Trött på att vänta på att det ska lösa sig någon gång.
Trött på att hela tiden tro att det ska bli bättre, bara jag gör som alla andra gör.
Trött på falska förhoppningar.
Trött på sjuka ideal.
Trött på ångesten.
Trött, helt enkelt.

Från och med nu ska jag diska när det behagar M I G, jag ska sluta hoppas på ett lyckligt slut, för vem dör med eufori nuförtiden. Åtminstone har ingen berättat det för mig.
Jag ska sluta vänta och börja agera. Inte få psykbryt (som det så vackert heter) när jag ätit choklad eller tittat på TV alldeles för länge. Jag ska ryta, vråla när jag inte trivs i situationen.

Alla andra människor klarar av att jobba, äta, bajsa, ta hand om sju ungar, diska, träna, städa 254 kvadratmeter med damm, läsa en kulturell bok/se en svår film/rasta hunden och ha fantastisk femtimmarssex med sin nästa i det designade hemmet för att sedan hinna sova och vakna utvilad dagen därpå.
Jag klarar inte det. Ibland hinner jag inte bajsa för att jag ska diska. Jag har inte sju ungar eller någon hund, men tamefan om jag inte sover/tränar för lite och aldrig fattar svåra filmer. Jag är en värdelös och egoistisk människa som inte kommer göra världen en förtjänst förrän jag dör!

Och fuck you too!

3 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Är du från vettet människa... du snackar om disk. Kom hit och kolla HELA vår lägenhet. Rena katastrofen...jämt.

Men vi skiter i det.... och hinner bajsa. :-)

Jag bloggar hellre än dammsuger... den saken är HELT klar.

Vi på Kantarellen sa...

Med gott samvete också. :-D

Fröken K sa...

Jag kanske tog i lite väl. hade en dålig dag, eller har en dålig vecka.
Iallafall skönt att höra att det finns folk som kan strunta i att diska och bara njuta av livets små under, som att blogga. Tack för samvetet. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails