onsdag 2 augusti 2006

Preförlossningsdepression

Lille J kom till världen i fredags. Hans mor och far var två lyckliga, stolta men trötta föräldrar idag när vi hälsade på dem. Jag hade snurrat runt i affärer för att hitta något fint till knyttet och hittade en Pingu för honom att leka med om några månader. Han fick även en tröja med en röd bil på och ett par bruna byxor att vara riktigt cool i. Jag kan garantera att han blir Moss häftigaste baby.
Självklart får jag lite babynoja och vill gärna ha tre stycken med en gång, men i bilen hem fick jag andra tankar. Jag skulle flunka som mor. När jag inte ens klarar av att sköta om mig själv, hur ska jag då klara av en nyfödd bäbis som sätter sitt liv i mina händer? Ekonomin klarar inte det just nu, och jag kan gissa mig till att vår ekonomi inte blir så mycket bättre på nio månader heller.
Jag måste växa upp först, innan jag kan sätta någon till världen.

Jag behöver ett nytt jobb. En ny hjärna.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails