torsdag 8 juni 2006

Möt min vän Ågren

Jag kunde inte sova inatt. Låg och tänkte på mitt projekt jag pysslar med, undrade varför jag inte har kommit längre i mitt 23åriga liv med mig själv, min kropp eller min karriär. Jag kunde känna ångesten klibba fast mellan täcket och huden. Jag förde över tankarna på ett städschema istället och gick så smått över till att bokstavligt talat räkna får. Jag räknade dem högt i mitt huvud samtidigt som jag använde mig av en klicker. Jag buntade ihop fåren i en stor säck när jag hade kommit till 145. Sedan minns jag att jag räknade till 147, men jag kan ha gjort det några gånger, innan jag förmodligen somnade.
Vaknade nio. Pigg som en lärka. Det har jag aldrig gjort förut. Kanske någon enstaka gång i mitt liv, men det händer inte ofta.

Ska söka jobb i fotobutiker. Tror det kan vara kul att prova på.

Bearbeta ångesten med söknadskrivande (CVskrivande) och städschemapillande.

1 kommentar:

Anonym sa...

Självklart får du det! :)

4½-5 dl vetemjöl
1 dl socker
2 tsk vanillinsocker
200 g smör eller margarin

Blanda ihop allt det där till en deg. Rulla degen till rullar (ca 4 cm breda eller nåt) och rulla dem i pärlsocker eller strösocker (jag har använt rosa/vitt pärlsocker) och ställ dem sedan kallt en stund (det hoppade jag över sist, vet inte om det är så noga). Sedan skär du rullarna i lagom storlek till kakor och stoppar in dem i ugnen i 10 min på 175 grader. :) Förresten så färgade jag halva min deg rosa med karamellfärg, det är därför jag har både rosa och vita kakor. Jättegoda och väldigt enkla - helt i min stil. Mums!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails