måndag 8 maj 2006

Inget att göra

Jag är trött på att ha tråkigt. Jag är trött på att sitta ensam på kvällarna när min älskling är på jobb eller sover för att han ska på jobb tidigt. Det måste finnas något roligt att göra i min stadsdel.

Vi firar två år idag. Här sitter jag hemma och ser på Project Runway medan han är och jobbar. Vi har inga pengar så det blir inga presenter eller god mat överhuvudtaget.
Men. Vi har haft det värre. Så jag är nöjd ändå.

Ingen som vill prata. Ingen ringer mig. Ingen på MSN. Tråkigt.
Suck.
Men jag är nöjd ändå.

6 kommentarer:

peu à peu sa...

Kom igen du bor i OSLO. En storstad! Det måste finnas massor hela tiden?

Nu finns du länkad från min blogg också, så nu måste vi hålla ihop, fröken K.

Fröken K sa...

jo, jag vet. det är bara det att jag vill inte göra allt ensam. jag behöver vänner.

åh, så bra. tackar ödmjukast.

peu à peu sa...

Jaha. Vänner ja. Men finns inte det också där borta? Norska fina vänner? Hur länge har du bott i Oslo?

Fröken K sa...

nej tyvärr. har inte hittat några vänner än. lite svårt när man är ute på olika jobb varje dag typ och oftast jobbar ensam.
men om man har mod så kan man nog, jag är för blyg.
bott här i typ två månader...

peu à peu sa...

Jooo, men det fixar du tror jag! du är öppen, impulsiv och utflippad - eller hur? det står så i din presentation i alla fall :-)

Jag har bott i Växjö i 3,5 månad nu. Så jag tror jag vet hur det känns. Du får nätragga som fan, det har jag gjort :-). Men jobbet tar mycket tid från relationssnickrande.

Man får nog låta det ta tid också. Slappna av lite. Om tre år blir det bättre :-}

Lycka till, go wild!

Fröken K sa...

jo, jag är ju det. men kanske inte i början. ibland tenderar jag att öppna mig i början och det är vissa som inte klarar det. de drar sig tillbaka och så har jag fått en näsbränna till.

tre år. suck. jaja, allt tar sin tid.

tack för uppmuntran!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails