måndag 29 maj 2006

Barnrumpa

Det jobbet som jag fick skynda till idag ska jag även jobba på imorgon. När jag skulle kliva på tunnelbanan hemåt vid fyratiden så upptäckte jag att jag var i en annan son (zon) än den jag har betalat mitt månadskort för. Det ska alltså läggas till extra pengar för att jag lagligen ska kunna åka till just det jobbet hemifrån och tillbaka. Nästan hela turen hemåt tog väldigt lång tid. Jag var nervös för att det skulle komma kontrollanter som hade spankulerat på tåget på vägen till mitt jobb. Varför skulle de inte kunna komma åt det här hållet också, och förnedra mig.
Då tänker ni, ja, men köp biljett då. Det finns ju nästan en biljettautomat på varje station.
Hade jag haft pengar så hade jag köpt en biljett. Jag är inte en sådan som vill snika på tåg och trikkar. Det är jag för feg för.
Kollade mitt konto när jag kom hem och såg till min fasa att jag hade minus på kontot. Så jag har inga pengar. Inte ett ruttet öre. Jag kommer inte kunna åka till jobbet imorgon. Jag förlorar pengar för att jag inte har några pengar. Vilken ond cirkel.

Hoppas Manpower är förlåtande och kan komma med en lösning. Jag ska ju vara på jobb klockan 8.00 imorgon bitti. Och inte en blund kommer jag få för att jag är så stressad över detta fanskap som jag själv satt mig rätt upp på. Helvete!

Jag växer aldrig upp.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hey what a great site keep up the work its excellent.
»

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails