onsdag 1 mars 2006

Hick

Bara för att jag är trött hela dagen så ska jag tydligen drabbas av nån slags sömnlöshet precis när jag kryper ner under täcket. Jag vågar inte släcka lampan. Det kanske kommer någon och öppnar dörren häftigt och väser åt mig i mörkret. Jag är rädd för mörkret. Nuförtiden är jag inte lika mörkrädd som jag var när jag var tonåring. Då kunde jag ta sats från dörren och försöka hoppa upp i sängen så att ingen skulle kunna ta tag i mina vrister och slita mig under sängen. Låt mig tillägga att det var mer än en meter från min dörr till min lilla säng. Nowadays måste jag har kökslampan tänd för att jag ska kunna somna. Helst sänglampan också, men då får jag svårare att sova. Jag behöver dock inte hoppa upp i sängen, men det kan ju bero på att det ligger en madrass där och fyller upp tomrummet så att det inte får plats några röda ögon därunder.
Får lösa sudoku och hoppas på att jag somnar fort. Kan inte ta sömnpiller nu. Fast det känns så lockande.
Bort från datorn! Hepp hepp! I morgon är det onsdag - tvättdag.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails