måndag 30 maj 2011

Varför?


Jag vet att jag antagligen får höra detta, och sätter väl mig själv med skägget i brevlådan som norrmännen så fint säger, men jag undrar egentligen hur det kommer sig att 75 % av alla som besöker min blogg skyndar sig (som om de hade fått pesten) från min sida fort som fan.
Jag går ofta in på min besöksräknare för att se om det faktiskt är någon som läser mina inlägg. Ibland är det fattigt med kommentarer. Jag fiskar inte efter det nu, men det är ofta som att trycka på en knapp. Ibland har jag makalöst många kommentarer (ända uppemot 10 st.), och så kan det gå någon vecka eller två när ingen kommenterar. Är inläggen för tråkiga? Är det inte värt tiden? Finns det inga kommentarer att skriva, för att inlägget är helt oläsbart? Jag behöver feedback på mina fotografier, och det är egentligen därför jag bloggar. Mina texter är egentligen inget värt, men för att det inte ska bli tråkigt så skriver jag gärna lite också.
Jag ser också att nästan 18 % av alla som läser gärna stannar mer än en timme. Det är ju ganska fantastiskt, det blir jag glad för. Vad är det som får dig att stanna kvar?

Jag antar att jag kan lägga mig i den lilla bloggskara som bara skriver för framtiden. För sig själv, 50 år fram i tid då man läser vad man gjorde på det glada 2000-talet, och förbannar sig själv för att man inte var mer positiv.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails