söndag 10 april 2011

Lite påfyll med klorofyll


Igår var vi på tretimmarspromenad och tog en sväng förbi Botaniska Trädgården på Tøyen.
Det var två små växthus med några kaktusar och lite grönt, men inte så mycket mer än det. Antingen har jag missat något eller så hade jag för höga förhoppningar. Eller så kanske det är för tidigt att tro att man kan gå i blomlandskap ( i växthus alltså) och se på fjärilar.
Hur som helst så var det en fin dag, jag fick till och med lov att gå i växthusen själv och fotografer lite. Lyx!
Fotografierna är tagna i värmen, jag tycker synd om min stackars kamera som fick genomgå hettan. Jag såg inget när jag tog bilderna, och var nog lite skakig på handen, men för att vara en riktig amatör med endast ett 50 mm objektiv så tycker jag ändå att dessa bilderna framkallar lite gröna sköna toner.





5 kommentarer:

Caroline sa...

Superfina foton!!

dagliga smulor sa...

Åh vilka fina foton, härligt våriga ! Nä, N ska till FN-skrapan och jobba några dagar ,men det är allt, sen blr det bara ledigt för oss båda !! :o)

missM sa...

Vakre bilder av vakre blomster. Må få tatt meg en tur til botainsk hage en gang.

// Vel, det som er med loppemarked er jo at de er bare en helg, så er det et år til neste gang det arrangeres på den plassen. Ofte er det skolekoprt som arragnerer loppemarked. Birkelunden og på Blå er det marked hver søndag, men dette er dyrere antikkmarkeder. Her er ting allerede plukket ut til deg, på loppemarked på må du lete og kanskje du finner noen kupp. Følg med på www.loppemarked.info. Der legges det ut loppemarkeder, det er som oftest i Oslo området. Høysesongen er jo på høsten og våren

Anonym sa...

Vilka härliga bilder du har tagit vännen. kram

Åsa sa...

Så vackra kort! Jag har bott i Oslo i snart 12 år och har faktiskt aldrig varit i Botaniska Hagen. Dags att släpa sig iväg snart,känner jag!
:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails