tisdag 8 mars 2011

Vill ha

Vackra C i vårsolen

Idag på bussen på väg hem från jobbet satt jag längst bak och filosoferade. När jag filosoferar så gör jag det vanligtvis med blicken ut genom fönstret. Denna gång vandrade mina ögon mellan mina medpassagerare. Då de flesta satt med ryggen mot mig så var det svårt att veta vad de gjorde. Läste de en bok? Sov de? Mina frågor besvarades snabbt då jag insåg att alla satt och knappade på sin iPhone (eller liknande telefon/multimediacenter). Musiken flödade genom de vita hörlurarna och jag kan slå vad om att det var både Facebook, Angry Birds och Dagbladet i en salig blandning mellan Spotifylåtarna.
Folk kan inte unna sig att sitta tysta och bara lyssna på bussens motor eller se ut genom fönstret för att låta dagens alla problem försvinna ut i snöyran. De ska vara konstant påloggad, anträffbar och redo för diverse telefonsamtal, uppdateringar på Twitter eller veta exakt hur länge det är kvar av bussfärden innan man kan gå av och vandra hemåt.
Det måste vara jobbigt att hela tiden vara beroende av en sådan liten pryl.

Men vet ni vad? Jag vill också ha en iPhone.

3 kommentarer:

LouiseMonica sa...

Fin blogg! Titta gärna in hos mig och säg vad du tycker! kramkram

MELI - sa...

hej, allt bra idag?
KRAM

therese sa...

Hej=O) brukar kika i din blogg
Men nu har jag ett sjukt bra tips till dig, ett nystartat företag som ger dig möjlighet att tjäna pengar på din blogg. Jag tjänade 2400 igår, trodde knappt det var sant när jag såg det idag=O)
Det är skitenkelt, du marknadsför halens, eller frank dandy tex och erbjuder dina läsare rabatter osv
Hör av dig så hjälper jag dig
kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails