onsdag 10 november 2010

Fläka ut sig


Jag måste skriva om en pinsam sak som hände mig idag. Ingen såg mig, men det hade nog inte varit mer pinsamt om jag hade publik. Egentligen var det inte en speciell sak som var pinsamt, utan hela eftermiddagen som gick i rodnadens tecken.
Jag skulle egentligen träna idag, men valde att stanna hemma för att jag skulle studera efter att min son lagt sig. Saken är den att om jag tränar så försvinner hela eftermiddagen och kvällen. Jag kommer hem och bara måste umgås med mitt barn och måste vänta tills han sover innan jag går och tränar, och så kommer jag hem typ 20.30. Då måste jag äta eftersom jag inte ätit sedan lunch, för att inte glömma duschen. När jag väl kan sätta mig med näsan i boken så är klockan 21.30 och då finns det inga hjärnceller kvar.
Nåväl, det var en parentes. Jag stannade hemma för att jag skulle studera. När sonen badade så turades jag och sambo om att prova kläder inför middagen vi ska på imorgon hemma hos chefen. Min sambo fann finfina kläder och då ville inte jag vara sämre, så jag drog på mig ett par svarta leggings som jag tänkte ha något fint till. Då de är lite tajta så fick jag åla mig in i dem, och så var jag tvungen att flaxa lite med benen så att de skulle åka längre upp. Riiiiv sade det då, och byxan gick sönder mitt i fettvalken på låret.
Jag tröstade mig med ett glas Coca Cola och lösgodis som sambo köpt hem.
Visst är det jävligt idiotiskt att skippa träning för trasiga kläder på grund av fett och i stället proppa (fast jag proppade inte) i sig socker? Jag är en dålig människa.

3 kommentarer:

Beckymams sa...

Haha, slår ikke meg uansett! Jeg hadde på meg en litt trang jeans, og akkurat når jeg går av bussen på nationaltheateret og skal gå til t-banen, så kjenner jeg at det ble så kaldt på baken. Strekker hånden bakover, and guess what! Buksa hadde revnet fra linningen og ned til under rumpeballen. Var nok en del mennesker som fikk med seg a lot more than they bargained for! DET var pinlig det! Heldivis hadde jeg en lang singlett som jeg trakk ned som skjulte det meste. Så kom sambo på jobben min med en ny bukse.

Stine Elise sa...

Hahahaha! Til dere begge, jeg leeer! Er jo litt gøy også da, det må man jo innrømme :D

Fröken K sa...

Hahaha, beklager at jeg ler, men det hørtes veldig morsomt ut.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails