onsdag 22 september 2010

Fotofunderingar


Jag behöver inspiration. Jag behöver Photoshop. Jag behöver min egen dator som jag kan lägga in bilderna på.
Men mest behöver jag inspiration. Jag läser massor av fotobloggar och gillar det mesta, men när jag försöker efterlikna ett foto så blir det inte samma sak. Det är inte meningen att jag ska apa efter någon, men det är mycket lättare att lära sig något genom att härma. Se bara på barn. De lär sig när de ser hur andra beter sig.
Jag vet att jag helst fotograferar människor. Det som är synd är att det inte är tillräckligt med folk som jag känner som vill stå framför kameran, och dessutom har jag lite svårt för att fråga dem också.
Jag får heller ingen konstruktiv kritik för mina bilder, då jag mest fotograferat en enda person som jag tycker är vacker i alla lägen. Det är dessutom endast kommentarer som "åh den blev fin" för att personen på bilden blev väldigt vacker. Jag behöver någon som säger vad den menar i ett fotografmässigt perspektiv. Och om det ens är någon mening med att fortsätta drömma om att få fotografera mera...

3 kommentarer:

Någon som tror på dig! sa...

Kan du inte ta en fotokurs?

Fröken K sa...

Jo. Men hur ska jag hinna!?! :S

ellinor sa...

åh. kanske att jag har ett ärende till oslo inom kort. jag tänker att det vore spännande att träffa dig. jag vet inte hur det är stå framför en kamera, men du får testa om du vill.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails