torsdag 24 juni 2010

Hemma hos fröken K


Alla gör det. Därför ska jag också visa utvalda delar av mitt hem, denna torsdagskväll då sambo är på pub och ser på fotboll och sonen ligger knockad i sängen och sover.
Den första bilden visar mina första skor, och min sons första skor. 27 års mellanrum mellan skor, men samma storlek.

Jag älskar ljusstakar i "silver". Dessa står stolta i fönstret.

Sonens leksaker ihopklämda i en liten låda i vardagsrummet.

Den minsta räkningshögen under hela 2010. Det borde firas!

CD-skivor i en gammal korg. Sonen hittar dem hela tiden, vi gömmer dem på nytt. Här bakom soffan.

Min gamla gunghäst som skulle målas vit, men fortfarande är original.

Stickningsmaterial får brottas med strykjärn uppe på vitrinskåpet i väntan på kallare tider.

Sidan av kylskåpet. Jag hälsar godmorgon till några av mina vänner.

Porträtt av mig och min son hänger i den mörka, röda hallen och lyser upp.

"Att göra"tavla i köket. Den är tom, and I like it!

Sist men inte minst, min och sambos favoritserie. Vi ser den för andra gången nu.

Tack för besöket! Nästa gång kanske jag bjuder på kladdkaka.

1 kommentar:

e-lo sa...

jag tänker. på att jag läst din dagbok på helgon.net i alla år. på hur livet blivit för dig. hur saker förändras, förändrats. och jag läser om ignoranskänslor och rövslickeri och jag känner igen så mycket men undrar varför inte MITT liv gått framåt. inte ens kan jag lära mig fota. du gör så vackra bilder. har ingen poäng med detta, vill bara... synas, kanske.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails