fredag 4 september 2009

Fel sida


Idag vaknade jag definitivt på fel sida. Fel sida av dygnet det vill säga.
Min son vaknade en gång i timmen inatt, och jag fick springa upp och ge honom nappen och stryka honom på huvudet innan jag kunde krypa tillbaka till sängen. Sedan bestämde han sig för att vakna kl 6.20 för att inte somna om. Det förstör hela tidschemat jag har byggt upp. Nu vet jag inte när han ska sova, eller äta. Suck. Rutiner är skönt, men det går tydligen inte alltid att följa dem.


Så dagen idag blir nog rätt jobbig. Jag har varit sur hela dagen, och min stackars son vet inte alls vad han ska tro.
Men det är svårt att vara sur länge på ett sådant sött ansikte. Han har nu vaknat från sin förmiddagslur. Då ska han få pussar tills han inte orkar längre
.

Snart får vi veta om vi får lägenheten. Jag har fjärilar i magen och har ingen lust att vänta längre. Bara slå mig i ansiktet hårt, riv av plåstret fort och låt mig slippa lida!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails