tisdag 18 augusti 2009

Uppkopplad

Vi har varit utan internet i några dagar nu, och man känner sig verkligen handikappad utan det. Jag använder internet dagligen, till att kolla upp recept, telefonnummer och nyheter/väder. Jag läser bloggar, skriver bloggar, kollar facebook och ser på fotografier från släkt och vänner. När det tas ifrån mig i några dagar så känner jag mig helt fel.
Jag har väl egentligen inte växt upp med internet, inte med datorer heller, men jag tror att vår generation är väldigt intresserade av det. Generationen före det, mammas och pappas generation, de ser nog internet mer som ett nödvändigt ont. Man betalar räkningar och kollar sin mail, eftersom att alla har en mail nuförtiden och man måste liksom ha det. Annars hänger man inte med.

Nu är äntligen internet tillbaka igen, och jag kan tryggt återgå till mitt internetliv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja tänk, V och L (på Jeløy)är som om dem tillhør den äldre generationen som inte har internet. Väldigt ovanligt nuførtiden, jag känner nog bara till dem i vår ålder som inte använder internet....:)


/ Hanna

Fröken K sa...

Ja, jag känner ingen annan som inte har internet. Lustigt.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails