tisdag 25 augusti 2009

Inredning hos fröken K

Jag älskar ljusstakar! Det är den allra roligaste saken att inreda med. Det är också det första jag ser efter när jag kommer in i en inredningsbutik.
Jag hade turen att hitta en fin liten stake till två ljus när jag var på loppmarknad för några månader sedan. Nu kan jag inte sluta drömma om att åka på en loppmarknad igen, och hitta massa små fynd. Jag samtalar med min sambo med stjärnor i ögonen hur roligt det var att åka på loppmarknad med vänner och hitta gamla ramar och ljusstakar, så han ska förstå att jag vill tillbaka. Jag berättar för honom att det är ju billigare att gå på loppmarknad än att åka till IKEA eller en inredningsbutik och handla på sig små saker. Han nickar, håller med och säger att det var trevligt med loppmarknad.
Men vi har inte varit på loppmarknad på länge. Jag längtar.


Loppis, loppis, loppis.

2 kommentarer:

Stine Elise sa...

Jeg er også bitt av basillen! Drar på loppiser og leter og tenker godt etter om det kunne vært et bra funn, og finner noe da ;) Har jo oppdaget en sølvspray som sprayer helt sølv (leter etter en plass å få tak i den da), og da blir det farg i sakene ja!

Fröken K sa...

Åh? Det må jeg også prøve. Si fra når du finner den, så jeg også kan kjøpe en. ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails