lördag 25 juli 2009

Stopp!

Jag har ett halvår kvar av min mammaledighet, och som så många andra mammor spenderar jag hela tiden med mitt barn. Det betyder att jag inte har så mycket annat att prata om, mer än Emil Emil Emil. Han har bajsat si och så mycket, och han får tänder. Han kan vända sig från rygg till mage, bla bla bla. De som verkligen känner mig vet att jag ibland kan ha intressanta saker att prata om, men för mig så känns det som om jag bara är inställd på en enda sak.
Det händer att jag lägger upp bilder på gossen här på bloggen, det gör jag inte på Facebook, då de tar upphovsrätten. Jag vill inte att någon annan ska äga bilder på mitt barn.
Men så undrar jag om jag hade velat att min mor lade upp gulliga bilder på mig som barn, för hela världen att beskåda. Så varje gång en bild på Emil kommer upp så har jag dividerat länge med mig själv om det faktiskt är ok att lägga upp den. Jag trodde jag hade en anonym blogg, men bara för att jag har en "psedonym" så betyder inte det att de som läser denna blogg fort kan lista ut vem jag är.
Jag fantiserar om att Emil läser detta om 20 år, skakar på huvudet åt sin tossiga mor, och ringer hem och lugnar ner mig. Mamma, det går bra.

Du får gärna ringa.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails