onsdag 29 april 2009

Spørsmål - frågor.


Om vi nu ska flytta tillbaka till Sverige, så är det en hel del som måste göras. Inte bara sälja lägenheten och fixa jobb till sambo (fast det problemet är nästan löst), det är massa telefonsamtal som ska ringas och så vidare.
  1. Hur blir det med barnbidrag? Ska det komma från Sverige eller Norge?
  2. Jag ska vara mammaledig till 2010. Hur blir det med föräldrapengar? Sverige eller Norge?
  3. Kan man bara överföra alla försäkringar från norska If... till svenska If...?
  4. Vi måste ha bil. Då måste vi sälja den norska. Går det att få billån nu? Lån överhuvudtaget?
  5. Vad kostar en flytt? Jag har inte lagt märke till vad det kostar.

Får sätta mig och klura lite.

Emil var hos kiropraktorn idag. Han är sned som en banan, så vi tog en akuttimme. Kiropraktorn tryckte och masserade och knäckte, men tillslut var han tvungen att ta fram något som liknade en pistol som "sköt" kotorna på plats. Och det gjorde han på min son, i nacken. Jag trodde jag skulle börja grina. Emil grinade istället.

Så nu är han grinig som satan, precis som kiropraktorn sade.

2 kommentarer:

Caroline sa...

Uff, låter jobbigt med pistoler och lessna bebisar...
Och hmm, ja... Mycket att tänka på vid ev flytt...
Lycka till med allt!

Fröken K sa...

Tack darling!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails