fredag 9 januari 2009

Tyd min dröm

Nu på morgonkvisten drömde jag en dröm som jag tycker mig känna igen. Vet inte om jag har drömt den förut, men det är något bekant med den.

Jag drömmer att jag och en gammal väninna till mig (som jag tror är ett nytt inslag i drömmen) flyr från en älg som ska ha fast oss till varje pris. Vi verkar befinna oss i en stor stad fullt med hissar överallt, som går upp och ner, och sidolängs också. Älgen är snabb, men inte tillräckligt snabb för att hinna in i hissen. Det som skrämmer mig och min väninna är att älgen verkar veta vilken knapp vi trycker på och kommer springande när vi går ur hissen och måste springa in igen. Detta upprepar sig många gånger, vi åker hiss tills vi inte orkar mer och överger oss. Där står någon slags polis, SÄPO eller kanske FBI, och håller upp pistoler mot oss. När vi räcker upp händerna så upptäcker vi att det inte är oss de pekar på. Älgen står bakom oss.
Han tar av sig masken (?) och vi får bevittna en man under älghuvudet. Polisen har tydligen haft koll på denna man länge, och de är tacksamma att vi förde honom rätt i händerna på dem. Som tack för att vi hjälpte till att ta fast "älgmannen" så får jag, som nu har blivit man och intresserad av hissar, en nyckel som går till underjorden full med hissar. Staden är uppbyggd ovanpå en gammal stad i ruiner, och jag får åka ner och se hur det ser ut.

Sedan jagar jag en man med en mask som ser ut som en röd Musse Pigg hand, får fatt i honom och sliter av honom masken. Då byter jag skepnad och är plötsligt mannen med handen. Jag spottar ut rester av döda maskar, larver och flugor i munnen och får upp rester av naglar som jag frenetiskt spottar ut.

Sedan vaknar jag.
Sjukt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen aning. Att du är utmattad och ser på för mycket tv? ;)

Anonym sa...

Haha! Ja kanske det. Älgen, det är inte Moss det då?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails