måndag 22 december 2008

Vecka 32++

Är nyss hemkommen från månadsbesöket från doktorn. Går hos doktorn och hos jordmor (barnmorska) varannan gång. Allt stod bra till med den lille, men bebisen hade absolut ingen lust att ligga still och ge oss hjärtslagen. H*n snurrade och bökade i tio minuter innan vi fick fatt i hjärtljudet. Jag var helt svimfärdig efter att ha legat på rygg så länge.

Har varit sjukskriven största delen av graviditeten, och doktorn rekommenderade mig nu att utnyttja svangerskapspenger i stället för att fortsätta sjukskrivningen då jag bara ska jobba i tre veckor innan jag går ut i permisjon (mammaledighet). Jag läser och läser om vad som ska till för att jag ska få de pengarna, men förstår inte riktigt hur jag ska få det till. Allt blev bara jobbigt och nu kommer jag gå och tänka på det hela julen.
Suck.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails