onsdag 25 oktober 2006

Biologiska klockan är på snooze

Jag äter tråkig medicin som smakar kanel, körsbär och pepparmynt medan jag sitter på jobbet och smyggåter över att ingen ville ge mig någon present när vårt lag vann deltävlingen i hvert skritt teller. Alla i mitt lag fick presenter, jag visste inte ens att vi hade vunnit. Inte för att jag egentligen jobbar där, men jag känner mig inte mer välkommen av att bli bortglömd och dessutom få ta över jobb för att andra människor inte har lust att gå och hämta posten.

S, M & J var här igår och lämnade presenter till min T. Han fick kalsonger, stumpor och en blå leksaksCamaro. Sedan fick jag hålla J jättelänge och han luktade bebis. Då blev jag jättebarnsjuk och ville behålla honom. På bussen imorse fick jag panikångest och ville absolut inte ha barn. Jag skulle blir en hemsk mor. Jag som aldrig är vaken före klockan 18 och bara tänker på mig mig mig mig mig mig mig. Bilden här till vänster är tagen för nästan två månader sedan och han nu har blivit om möjligt ännu sötare. Se så slugt han ser på mig när jag håller honom. Han känner nog på sig att jag är en dålig människa.

Jag är en o/lycklig människa.

5 kommentarer:

Å sa...

Får jag ge dig ett tips utan att verka för inträngande på ditt privatliv? Jag mådde själv jättedåligt för några år sedan. Bestämde mig för att ta tag i mig själv så att jag inte skulle må så den dagen jag ville skaffa barn. Är det bästa jag gjort...

Barn är det finaste i världen, men tyvärr kan de aldrig fylla hålen i en själv...

Fröken K sa...

oh. vad gjorde du då?

Å sa...

I mitt fall låg mycket av mina problem kvar från min barndom. Gick på Alanon och rannsakade mig själv ordentligt. MEn alla måste hitta sin väg...

Fröken K sa...

alanon? vad är det för nåt? jag skulle vilja prata med någon professionell nån gång. och få veta om jag bara är egoistisk. :J

Å sa...

Alanon är som anonyma alkoholister fast för barn till alkoholister. Innan dess gick jag hos psykolog men det fungerade inte lika bra för mig.

Det som är huvudsaken är i alla fall att man pratar med någon som inte har en relation till en själv. Då tappar man ju sin mask och börjar bli ärlig (hoppas att du förstår vad jag menar)

Hör av dig om du vill få fler råd. You know where to find me ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails