onsdag 9 augusti 2006

Svorsk

Jag har fått en ny chans, ett nytt jobb. Den här gången ska jag klättra i karriären och samtidigt låta mina naglar växa. Inga fler dagar framför spisen, framför diskbänken.
I Norge är det lätt att få jobb.
Kom hit!
Jag kan hjälpa dig.

En läsvärd bok att studera innan du flyttar hit är Brown cheese please. Där kan du se bilder på hur norrmän uppför sig. Jag ska definitivt gå och inhandla den så snart som möjligt. Så jag kan smälta in i Oslomängden och äntligen hitta mina rötter. Min svägerska sade att om några år när norskan har krypit sig in i mig så finns det ingen svenska kvar. Inte ens språket.
We'll see.

Andra bloggar om: , , , , ,

3 kommentarer:

peu à peu sa...

norska verkar vara lätt att få en hook på, jag brukar konversera lite på en community med en bekant som har bott i Norge inte alls länge, och hon klafsar till med ett norskt ord lite här och där. Gör du det med? jag har inte märkt det ännu, men du kanske gör det i smyg, när ingen ser på? :-)

Fröken K sa...

jag försöker att inte göra det, för det låter så urbota fånigt när svenskar försöker prata norska. de bryr sig inte ens om att försöka låta norska. jag tycker det låter illa. men jag blir nog likadan om ett tag.
jag säger bara ha det istället för hej då. det är mycket coolare.:)

Svorsken sa...

Australiensarens brunostbok var okänd för mig. Ska försöka få tag på den. Kan också tipsa om Mattias Lindstedts Sære Norge.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails