måndag 15 maj 2006

Mer allsång åt folket

Nu har jag varit i Sverige och hälsat på G & C. Vi gick på Pitchers på lördagkvällen och hamnade på en efterfest där vi hade allsång med låtar av Metallica, David Bowie och Suede fram till klockan halv fem. Jag umgicks lite med min älsklings syster H. Vi plockade grenar och välte träd i hennes stora trädgård. Mycket aggression försvann där, när jag fick hoppa sönder stora stockar i allt för stora gummistövlar och klippa ner grenar som hängde över trädgården som blev mycket större efter mitt angrepp. Hon, J och G & M ska flytta till Grünerløkka för att förhoppningsvis bosätta sig där en längre tid. Då har jag äntligen en vän att fika och träna med.

Mitt jobb i två veckor framöver var lite värre än vad jag trodde. Jag gör jobbet för ungefär en och en halv person, och är dessutom ganska färsk på området. Idag beställdes det jordgubbar och lila godis till några olika möten som äger rum efter 17 mai. Säljarna som jobbar där hade sett min fina fruktskål som jag hade dukat upp till dem nere i receptionen och sprang upp för att få i sig mat.
Nå blev jag vart fall sulten!
En komplimang till mig. Att jag sedan inte kan skriva på norska gör väl ingenting.
I morgon blir det pastasallad med krutonger. Om jag hittar några på Kiwi då.

Nu: städa.
Sedan: ångra att jag inte städade fast jag lovade mig själv och min blog.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails