söndag 21 maj 2006

Lång historia

Gårdagen var rätt skön. Jag sov länge och väl efter att i fredags ha jobbat från 8.00 - 20.45 och pysslade med massa foton till fotoboken som jag ska göra. Klockan 23.00 bestämde jag mig för att jag inte skulle sitta hemma mer utan fick följa med E och hennes vän V till en technoklubb på Stortorvet. Musiken var så hög att man inte kunde prata där inne så vi fick gå ut om vi hade något att säga till varandra. V, som var stamgäst där, skulle plötsligt hem, så jag och E bestämde oss för att gå hemåt och kanske ta en sväng in på Den lille Monk. Ölen var billigare där så vi gick in och satte oss vid ett ledigt bord. Två svenskar satte sig bredvid oss och vi pratade lite smått. När ölen var uppdrucken tog vi en öl till för att E och jag ville prata lite mer. Det var djupa diskussioner om sex, graviditet och narkotika.
Mitt under samtalet om narkotika ser jag hur den ene svensken tar upp något ur sin ficka och sniffar tyst. Jag frågade den andre svensken om han var mot narkotika och sade sedan vad jag hade sett. Han blånekade och sade att det lika gärna kunde ha varit lim eller en tändare. E var upptagen med en ordbajsare vid sidan av henne och jag började bli trött på att jag alltid lyckas få avskummen över mig varje gång jag går ut.
Svenskarna frågade gång på gång om vi ville vara med på nachspiel (efterfest), men där sade jag stopp. E och jag gick och dansade medan jag drack upp resten av min öl och skulle precis till att gå då E blev akut kissnödig. Självklart var det fullt och jag gick på herrarnas för att se om den toaletten var upptagen. En kille i gul och blårandig tröja tyckte inte att det var ok att jag stack in huvudet där och puttade ut mig. Fine, tänkte jag. Egentligen har jag ju inget där att göra.
E fick äntligen gå på toa och en annan tjej tog hennes plats, minst lika kissnödig. Den arga killen började då gapa om att herrtoaletten var ledig, men det var den ju såklart inte. Han fortsatte gapa och jag hörde hur han kom upp bakom mig. Två sekunder innan han greppade tag i min rumpa tänkte jag att den här gången får fanimej ingen köra med mig längre. Jag bor i Oslo. Dags att få skinn på näsan.
"Grepp"
Jag vände mig om och tryckte upp pekfingret i ansiktet på honom medan jag skrek till: "DU!". Tyvärr var DU det enda jag fick fram för jag var så förbannad, men jag tror att han fattade poängen. Efteråt var jag så arg så jag skakade. Vi gick hemåt.
När E och jag skulle skiljas åt fick jag ett fint litet tal om att jag alltid kunde ringa henne och att hon tyckte att jag var en sån jordnära tjej som hon tyckte väldigt mycket om. Mitt i talet kom det fram en utlänning och frågade om vi hade tändare. Elin lånade ut den men tog snabbt tillbaka den när hon fick se att han skulle använda den till att smälta hasch.
Vi enades om att småspringa hem till våra älsklingar.
Suck.
Vilken stad.

4 kommentarer:

peu à peu sa...

Är norrmän så dekadenta minsann!? Spännande. :o)

Hur går det med fot-bilderna? :p

Fröken K sa...

tjaa, spännande är det väl inte riktigt. men det är skillnad från min gamla hemstad.

fotbilderna tar nog ett tag, min kamera är trasig så jag måste skicka inden på service först och sen få tillbaka den. så det tar nog ett tag. :)

Anonym sa...

En utlänning? Du är ju utlänningen...

Fröken K sa...

ja? får jag inte skriva utlänning om andra utlänningar? han var nog lika norsk som jag är. om inte mindre.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails