måndag 14 juni 2010

Omöjlig fråga

Blommor i svägerskans hår


Jag längtar efter mitt objektiv. Samtidigt sliter jag mitt hår. Min kära mor kom med ett påstående som jag inte tänkt på förut. Mödrar är bra att ha ibland.
Jag ska ha två veckors semester, varav en vecka är inskolning på min sons dagis. Den andra veckan spenderas hemma i Sverige så familjen får umgås med plutten.
Men! Vi hade inte tänkt ha mer semester än de två veckorna då vi inte får betald semester, men om vi gör det så kommer vi hamna i samma ekonomiska dumma situation vi varit i nu i några månader. Både jag och min sambo var helt överens om att inte ha mer semester, och så kommer då bomben. Vår son behöver semester. Jag har varit helt självisk och tänkt att jag inte behöver semester så att vi slipper gå utan pengar. Jag har då inte alls tänkt på att min son kanske behöver vara ledig och ta det lugnt innan han börjar på dagis.

Hur faan gör vi nu?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Utgå ifrån att Emil är mest nöjd när ni gör det som är bäst för er tillsammans som familj. Alltså, vad känns som det bästa alternativet: att ha dåligt med pengar men semester, eller ha pengar men ingen semester?

Vi gör det bästa vi kan utifrån de förutsättningar vi har, Karolina.

Kram!

The heart never lies sa...

Det löser sig med pengar. Det viktigaste är lille Emil. Han behöver säkert vara ledig precis som du och Tomas.
Pengar är en värdslig sak som Pippi sa./mojan

Lenita sa...

Jag säger som någon annan sa. Ni måste göra det som fungerar för familjen. Annars havererar hela situationen och det är inte alls kul. Då kommer inte Emil att må bra. Han fixar det där. Det tror jag!

Våran dotter fick gå till 19.00 tre veckor av fyra när hon var ett år. Alla ojjade sig, men det gick jättebra och hon älskar dagis. Hon älskar att hon fick ha fröknarna för sig själv två timmar varje kväll. Den som mådde dåligt var jag :(

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails