lördag 18 juni 2011

Pysselfröken


Ibland kan jag bli riktigt irriterad på mig själv. Jag invaderas av inspiration från alla fyra hörn från bloggar, tidningar, kollegor, vänner och musik. Så går jag runt och bara känner inspirationen av att göra någonting kreativt som flyter och tillslut kokar under huden. Det kliar i fingrarna och jag kan inte riktigt sitta still trots att jag var på fest med jobbet igår och egentligen borde vara bakfull. Men det har jag inte tid med, jag måste ju vara kreativ!
Så jag sätter igång och rensar sonens leksakslåda...
Egentligen vill jag gå ut med min kamera tillsammans med någon som delar mitt fotointresse, fotografera en hel dag och lära mig nya tankesätt, vinklar och ljussättningar. Jag vill baka goda kakor, bullar och bröd från kokböcker och receptsamlingar från internet. Jag vill möblera om, plantera mina krukväxter i ny blomjord, filma och göra små videosnuttar och fotografera lite till. Kreativiteten flödar, det som sätter stopp är väl min tillit till mig själv. Eller något annat, jag vet faktiskt inte.


Men leksakslådan är makalöst fin nu. Och det är ju bra.

1 kommentar:

Renate sa...

Jeg føler akkurat på samme måte! I dag skal jeg gjøre kjempe masse, så sitter jeg allerede stuck ved laptopen :P Likte bildet ditt kjempegodt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails