tisdag 15 juni 2010

Geranium


För en månad sedan så köpte jag min första pelargon. Den stod så fint i butiken och lockade på mig, röd och fin och nyutslagen.
Nu har den vissnat. Det kommer flera blad, men själva blommorna har vissnat. Jag låter dem stå på soffbordet under dagarna så solen inte bränner sönder dem, och ställer dem i fönstret under kvällen så de får lite ljus på sig. Ändå vissnar de. Jag vattnar måttligt. De vissnar. Min son klappar på dem och luftpussar på bladen ibland. De vissnar.

Jag har verkligen inte gröna fingrar. Pelargoner gillar inte mig lika mycket som jag gillar dem.

3 kommentarer:

Heidi sa...

Karolina, du må knipe av de visne blomstene så det kommer nye.... :)

Fröken K sa...

Nå har jeg knipset dem av. :)

Anonym sa...

ååå- jag har det precis som du! T.ex. med Orkideer....håpplöst!!

/Hanna

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails