söndag 14 februari 2010

Ingen fredag utan fylla


När jag kom hem från jobbet i fredags, så väntade denna dam på mig. Hon var barnvakt åt min son då sambo var tvungen att jobba han också. Allt gick som smort, sonen var trevlig och snäll. Svägerskan skulle på date, men då daten var tvungen att lämna återbud så bestämde vi oss för att gå på Jekylls, vilket var meningen förra gången vi var tillsammans med lite alkohol. Sagt och gjort. I samma sekund som vi kliver in genom dörren så hugger en kollega tag i min svägerska, och vi blir bjudna till deras bord. För att göra en ointressant lång historia kort, så hade vi supetrevligt. Jag blev bjuden på drinken Fjällbäck, som var otroligt god, med tanke på att jag inte tycker om Aquavit. Vi dansade hela kvällen tillsammans med sällskapet som bjöd oss till bordet, och blev bjudna på två efterfester. En hemma hos en kollega, och en annan hos en av herrarna i sällskapet. Det känns bra att vara "populär".
Innan vi tog taxi hem så bevittnade vi ett bråk mellan två fulla norrmän som inte ville annat än att puckla på varandra. De drog med sig en kille i rullstol på köpet och jag sprang och larmade en vakt som inte verkade förstå allvaret i situationen. De slogs så det flög sidospeglar på bilar, och vakten larmade polisen med ett oansvarligt lugn.
Men det gick nog bra.
Nu väntar jag med spänning på om jag får fortsätta på det fantastiska jobbet. På måndag smäller det. Om jag får ett positivt svar så ska jag bjuda alla som läser detta på en öl, eller en kanelbulle om så vill. Det är ditt val.


Jag måste också få förklara mig, varför jag valde just den titeln på detta blogginlägg. Om man läser några meddelanden längre ner, så verkar det som om jag bara går ut och festar hela tiden. Jag får påminna er om att jag var gravid i nio månader (vilket de flesta kvinnor är) och drack inte en droppe alkohol förrän tre månader tillbaka. Jag måste erkänna att det kanske blivit en öl/ett glas vin/en sliskig drink under helgen, även om det inte varit fest, men det är ju så förbaskat trevligt med ett glas vin och trevligt sällskap. Det är också förbaskat trevligt att äntligen få tänka liiite på sig själv för ett par timmar, och släppa alla orosmoln och funderingar kring mitt första och enda barn. Jag är förstagångsmor och har hjärnan på högvarv hela tiden.
Så på helgerna så tar jag mig ett glas vin, eller badar fotbad medan sambon tar en öl eller två. Eller jobbar, som han gör denna helg. Det måste ju finnas flera mödrar som glider på fest ibland, för att få en smak vad det som en gång var. Dessutom så händer det inte ett förbaskat dugg i veckorna, vilket gör att min blogg gapar tom.

3 kommentarer:

Anonym sa...

O va roligt de lät!

Klart man får gå ut och festa fast man är mamma. De behöver man. Man är ju faktiskt inte bara mamma även om ens barn är de viktigaste i ens liv. Jag är ute varannan helg nästa (mest för att jag är ensam varanna helg och passar på) Kram på dig vännen!

Anonym sa...

Tänk att vi är så lika du och jag. Jag kan inte förstå de. Varför är du så långt bort? Tror att vi hade behövt varandra. Kram

Anonym sa...

Nej! Är du sjuk igen vännen! Fy va tråkigt för dig. Jag lider verkligen med dig för jag vet ju precis hur det är när man har denna fobi. De är väl ingen som vill vara magsjuk men de är värre när man har fobin. Det är svårt att förklara för andra. Hoppas att du snart mår bättre och slipper kräkas mer. Jag är rätt okej nu men de tar tid för mig att å i mig mat. Är ju så rädd för att de ska komma upp igen så jag äter fortfarande väldigt lite och är svag. Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails