torsdag 25 februari 2010

Nej


Det har varit lite torftigt med inlägg den senaste tiden. Jag kan inte säga att jag har haft mycket att göra, för det har jag inte. I söndags var det kalas för min lilla ettåring, som fick paket och åt korv och tårta. Under natten spydde han upp allt, och så var jag också igång. Idag är första dagen jag kan gå några meter från toaletten utan att behöva smygspringa tillbaka fort som fan.
När man är sjuk och inte kan sova så far det många tankar runt i huvudet som kanske annars inte skulle funnits där. Feber? Nej, men eftersom det inte finns annat att göra än att sova eller tänka så är det inte så mycket jag kunnat göra.
Och det jag har kommit fram till, är att jag tyvärr... Hm. Hur ska jag förklara detta?
Jag läser massa bloggar, har många favoriter, och tänker mig att jag kanske en dag har en läsare som är som jag är mot andra bloggar. Nu är jag fullt medveten om att jag inte skriver om någonting, och att de bloggar jag läser för med sig ett syfte. Många av de bloggar jag läser har faktiskt blivit (eller är redan) kändisar som får gå på coola fester och får goodiebags hela tiden. De ställer upp i tv, radio och skriver böcker.
Jag är så ledsen att jag inte får vara en av dem. Jag är så trött på att vara mig själv. Fröken Clara eller fröken Elsa skulle aldrig skriva ett liknande inlägg.
Men jag har kommit på att jag är efterbliven. Lite bakom. Alla höns är inte hemma. Hissen går inte ända upp.
Det var det jag var rädd för, och nu har det äntligen gått upp för mig varför jag inte beter mig som andra.
Vad gör jag nu?
Delete eller publicera...

7 kommentarer:

Mosa sa...

Du är inte som alla andra, helt rätt. Du är ju underbar, älskade Kosa. Om du ens funderar på att sluta med bloggen: tänk om, tänk rätt! Det är ren och skär njutning. Du är. Ett sätt att följa dig på så nära håll som möjligt, när jag inte är nära. PUSS

Ida sa...

Hallå! jag följer din blogg sedan kanske ett år. jag vet inte hur jag hittade den, måste ha länkats från någon annans.... :) Knasigt att läsa om folk man inte känner men tycker alltid det är kul att läsa dina inlägg! Så fortsätt blogga om ditt liv :) är dålig på att kommentera men tänkte jag skulle säga hej!

Beckymams sa...

Hei du!

Lenge siden æg har kommentert nå. Først; Gratulerer me 1-års dagen t Emil! D va nok skikkeli stas! Huske æg va stolt som bare d på bursdagen hennes Eline :)

Åsså så typisk at dåkk fikk omgangssyken på natta da.. Har hatt den her i hus vi å. I tillegg t at all tre har vært ekstremt forkjøla. Men no, no går vi mot bedre tider ;)

Å du... fortsett å blogg da, d e så trevligt ;p

Beckymams sa...

Hei du!

Lenge siden æg har kommentert nå. Først; Gratulerer me 1-års dagen t Emil! D va nok skikkeli stas! Huske æg va stolt som bare d på bursdagen hennes Eline :)

Åsså så typisk at dåkk fikk omgangssyken på natta da.. Har hatt den her i hus vi å. I tillegg t at all tre har vært ekstremt forkjøla. Men no, no går vi mot bedre tider ;)

Å du... fortsett å blogg da, d e så trevligt ;p

Beckymams sa...

Hei du!

Lenge siden æg har kommentert nå. Først; Gratulerer me 1-års dagen t Emil! D va nok skikkeli stas! Huske æg va stolt som bare d på bursdagen hennes Eline :)

Åsså så typisk at dåkk fikk omgangssyken på natta da.. Har hatt den her i hus vi å. I tillegg t at all tre har vært ekstremt forkjøla. Men no, no går vi mot bedre tider ;)

Å du... fortsett å blogg da, d e så trevligt ;p

Fröken K sa...

Mosa: Du är den bästa Mosa som finns. Om jag någonsin får en dotter så vill jag att hon ska heta Moa, men det kanske blir konstigt. :)

Ida: Så trevligt att du valde att säga hej. Det är alltid kul med nya röster. Jag ska inte sluta blogga, jag funderade på om jag skulle publicera inlägget om att jag var efterbliven eller strunta i det.

Beckymans: Ja, fy flate så stolt man blir som mor. Tenk at vi har klart et år som mødre. Det er helt fantastisk!
Ja omgangssyken eller hva det nå var, æsj!
Tusen takk. Jeg liker å lese bloggen din også, selvom jeg ikke er så flink på å kommentere. :)

Mosa sa...

Du får låta ALLA dina döttrar heta Moa om du vill, älskade Kosa! Moa I, Moa II, Moa III... Det vore en ära att få vara namne med en av de dina. <3

Jag kommer att sakna dig här på festen ikväll, som jag alltid gör. Det blir inte samma sak när inte du är med! Hoppas verkligen vi ses snart. Puss puss puss

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails