söndag 9 april 2006

Osloguide

Det blev ingen fest med tokiga släktingar för vår del. Hörde dock att min älsklings syster H (inte älsklingssyster) redan efter tre öl skrek efter Bacardi. Det kan ha något att göra med när jag festade med dem senast så bjöd jag på Bacardi Razz, och H tyckte så mycket om den att hon drack upp halva flaskan innan hon, som jag tidigare skrivit, började måla hela toaletten med lite kräks.
Istället för att parta satan så gick jag och min älskling ut med S och M och tog en kaffe på ett franskt fik där den varma chokladen var väldigt god. Sedan gick vi på Café 33 och åt pizza med massa goda svarta oliver, fast M tyckte inte om dem, så hon fick utan oliver. När alla var mätta och belåtna gick vi hem till var och en för en stund (vi bor ju grannar) och bestämde oss för att gå på Börst och ta en pils lite senare. Eftersom M är gravid fick hon nöja sig med en Coca Cola och en Solo, läskeblask gjord på riktiga apelsiner. Den är god. Jag tog en Mojito, som visserligen inte var lika god som den i Spanien, men helt ok ändå. Mynta och lime passar bra tillsammans. Går ni på Börst så beställ den.

Idag ska vi nog gå och se Ice Age The Meltdown på Colosseum, om vi orkar. Jag ska visserligen bara jobba tre dagar nästa vecka, för i Norge är skärtorsdagen och långfredagen röda dagar. Wohoow! Jag vill fixa med lägenheten så mycket som möjligt, det ser verkligen illa ut här. Vi har ju bott här nästan en månad. Dags att få fram det där jävlar-anamma igen. Det dyker upp allt för sällan.

Nej, nu - dusch och mat och städning igen. Det tar aldrig slut.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails