lördag 8 april 2006

Klick

Nu så här på morgonkvisten (?) har jag suttit och surfat runt bland andra bloggar, och fy tusan så B jag känner mig. Det finns hela historier om deras liv, och massa fotoböcker, recept och vad som finns på deras nattduksbord för tillfället. Jag känner mig cool om jag då och då lägger in ett foto på något roligt. Dessutom så händer det egentligen inte så mycket i mitt liv, så jag undrar varför jag har en blog. Räcker det inte med att skriva i en vanlig dagbok. Måste alla andra få reda på vad jag gör varje dag? Så jävla spännande är det ju inte.
Jag vill göra min sida mer personlig. Därför frågar jag vem som helst, hur gör man? Jag läste lite HTML i gymnasiet, men det är borta med vinden.

Dessutom. Alla fotobloggar som finns på nätet, var är de människorna? Jag ser aldrig någon som är ute och fotar, inte ens i Oslo. Jag vågar inte ta upp kameran och snappa lite när det är människor i närheten. De kanske tror att jag är psykotisk och en stalker som vill lemlästa dem i deras lägenhet som jag redan tagit tusentals kort på.
Här är förresten en bild på tunnelbanestationen i Ökern där jag jobbade. Tyckte fotot blev lustigt, färgerna är så vassa och det såg egentligen inte ut så där alls den dagen. Fast det var fint väder. Dagen efter snöade det så plogarna blev tvungna att jobba igen.
Jag vill ha vår. Jag vill köpa nya skor för min lön. Om jag ändå kunde hitta några fina, några riktigt fina.

Min älskling sitter och ser på Discovery Channel. Helt tyst är han. Så ringer telefonen, och han börjar prata på norska. Det är så lustigt, när han växlar över från svenska till norska så ändrar han tonläge och hans röst blir mycket mörkare. Kan bero på att det norska språket går upp och ner mer i... ja, tonläget.

Jag vill göra en scrapbook. Såg en fin en idag på en blog. Egentligen så vet jag väl inte vad en scrapbook är. Ett slags album kanske om något speciellt. Det verkade kul att göra iallfall.

Nej, nu måste jag hoppa in i duschen, annars blir jag sittandes här hela dagen och får en massa ångest för att jag inte gjort något av en dag i mitt liv som kanske kunde ha blivit den bästa dagen hittills om jag inte suttit här och segat.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails