söndag 9 april 2006

Fråga kolon

1. Ta närmaste bok, slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där? "Det är väl inte värt att släppa'n ensam i fortsättningen." Groucho i grönt av Eva Mattson.
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid? En röd filt som ligger på en vit stol.
3. Vad var det senaste du såg på TV? En liten snutt av Musse Pigg som målar en bergodalbana.
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?15,35. (15,31, jag är lite snabbare tydligen.)
5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu? Braveheart Theme på Media Player och TV:n med Discovery Channel.
6. När var du senast utomhus och vad gjorde du? Igår. Gick hem från puben med vännerna i mörkret.
7. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen? Hur mycket pengar jag har kvar på mitt svenska konto. 0,60 kr. Wow!
8. Vad har du på dig? Svarta mysbyxor och vit munktröja, att tillägga ko-tofflor.
9. Drömde du någonting inatt? Jag drömde något om min älskling och att jag skulle hjälpa honom med att få på sig sina träben, han hade förlorat dem i en olycka. För oss var det tydligen vardag att göra sånt. Kommer inte riktigt ihåg något speciellt.
10. När skrattade du senast? När jag och min älskling såg på roliga filmer på en internetsida där katter pratar.
11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu? Ingenting, vi har inte fått upp en enda tavla eftersom vi inte vet hur vi ska ha möblemanget.
12. Har du sett något konstigt på sistone? Ett slagsmål igår kväll. Kanske inte så konstigt, men jag har aldrig sett det förut.
13. Vad tycker du om den här utmaningen? Utmaning? Huh?
14. Vilken var den senaste film du såg? 50 first dates med Drew Barrymore och Adam Sandler. Har väl sett den ett antal gånger.
15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa? Jag skulle köpa loss alla mina vänner från sina CSN-lån och mig själv såklart, betala av alla räkningar åt mig själv och min familj, resa jorden runt några gånger och i varje by, stad och håla ge folket något som de behöver.
16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till. Jag har en leverfläck på tån, hur många har det?
17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara? Oj, det vet jag inte. Man vill ju göra något stort som kan få alla människor lyckliga. Jag vet inte...
18. Tycker du om att dansa? Oh ja, jag är en ballerina egentligen, fast bara i duschen.
19. George Bush? Nepp.
20. Föreställ dig att ditt förstfödda barn är en flicka… Vad får hon heta? Melinda tror jag.
21. Om ditt första barn var en pojke, vad skulle han heta? Lucas kanske. Inte tänkt så långt.
22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands? Jadå, redan gjort det. Och gör det.
23. Vad vill du att Gud/Gudinnan ska säga när du kommer till pärleporten? "Välkommen, vi har väntat på dig. Alla du känner är här och vill gärna träffa dig. Psst, allt är gratis."

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails