fredag 10 mars 2006

WWII

Bara två dagar kvar nu. Har fått lite smått spänningshuvudvärk nu när jag sitter bland kartonger och känner att det är alldeles för mycket kvar. Det känns som om någon kommer bli arg på mig när de kommer och ser hur lite jag egentligen packat. Och nu känner jag att jag inte orkar mer.

Besöket hos morfar gick stålande. Jag lät honom prata om Andra Världskriget och om mormor. Något jag inte visste var att mormor läste på Folkhögskolan i Fellingsbro när de träffades och att morfar heter Julian i mellannamn. Det kanske man kan döpa något av sina barn till. Julian efter morfar och Valentin efter farfar. Linnéa efter mormor ocheeeehhhm, Birgit efter farmor. Måste ta reda på vad hon hette i mellannamn.
När jag sedan skulle gå till tåget så slank jag förbi far och pratade lite med honom. Han sade att tåget till Arboga mot Örebro alltid går kvart i och tågen mot Eskilstuna går kvart över. Jag såg till min fasa att klockan var 20 i fem och jag kutade till tåget. Tyvärr hann jag inte med tåget som stod på stationen, men det gjorde ingenting, för det var nämligen tåget mot Eskilstuna. Far hade sagt helt fel. Han ringde upp mig strax efter och asgarvade i telefonen. "Jag ljög visst för dig." Nähä, svarade jag och hotade med att aldrig lita på honom igen. Han hoppades iallafall att jag skulle återfå tilliten till sin gamla far. Jag sade att det inte skulle vara några problem.

I morgon när jag vaknar så kommer min älskade hem. Jag hoppas att han väcker mig. Det är så jobbigt att vakna i normal tidig tid och se att han inte är hemma än. Då går tiden sakta, den står nästan still.
Undrar om jag skulle ta och gå och lägga mig. Jag kommer inte somna på några timmar dock. Kanske lika bra att sitta här och tycka att det är tråkigt när livet går långsamt när man så gärna vill att det ska gå fort.

Såg Fun with Dick and Jane idag hemma hos vän som fyllde år igår. Eller i förrgår blir det ju nu. Jag tyckte den var rolig, men inte så rolig som jag hade hoppats på. Kul att veta att Jane Harper egentligen skulle spelats av Cameron Diaz. Tänk om filmen hade blivit roligare då. Eller tvärtom. Det får vi aldrig veta. Men jag tycker att Diaz och Carrey hade personkemi i filmen The Mask.

Oj! Led Zeppelin på P3. Det är sällan.
C: "Jag vill ha holländska löv." Och... jag kommer aldrig bli så åksjuk igen. Ska vi inte ta en semester ihop igen? Det är så roligt. Love ya.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails