torsdag 9 mars 2006

Dreamy

Har försovit mig lite. Eller egentligen inte. Jag väljer själv när jag ska åka och hälsa på morfar. Det som är lite underligt är att jag vaknar tidigt på morgonen och då bestämmer mig för att somna om. Då är jag i något slags komaliknande tillstånd och borde absolut inte bestämma någonting. Men jag lyckas tydligen ändå. Innan jag vaknade så drömde jag om en gammal klasskompis. Min vän E var väldigt kär i honom under högstadieperioden, och de flesta tyckte nog att han var rätt söt. Dessutom så var han adoptivbror till skolans snyggaste (inte enligt min mening) skateare.
Nåväl, igår när jag var på väg hem från ett hastigt besök på bolaget som hade stängt en timme för tidigt så körde vi förbi krogen Harrys och jag tittade mot slottet. Där gick det en kille över gatan som var ganska lik T. Så jag vände mig om och försökte se om det var han. Har för mig att han bor i Stockholm nu. Träffade honom på en Staindkonsert för några år sedan.
Jag drömde att vi skulle utföra en tävling, jag och många andra i ett jättestort hus. [Jag tror förresten att jag är i samma hus varje gång jag drömmer, känner liksom igen det.] T var uppdragsledare och jag hade några i mitt lag. Jag och T kysstes då och då, och han var på väg att säga någonting i stil med "Det här har jag väntat på sedan den dagen jag såg dig." men han fick inte fram det riktigt. Mitt lag retade oss för att vi var så fåniga och inte sade vad vi tyckte om varandra. Vi leddes in i ett kök där det stod andra lag. Vi skulle baka en pizza som vi sedan skulle äta upp. På andra sidan laget stod Nicole Kidman helt och fullt normalt och bakade pizza med sina lagmedlemmar. Ingen verkade ta notis om att det var hon. Jag återgick till att kramas med T. Han var så mörk och stor och luktade gott. Jag vaknade av ett ryck och förbannade mig själv att jag inte hade tagit med mig honom ur drömmen. Nu sitter jag och är alldeles pirrig i magen när jag tänker på honom.
Helt sjukt alltså om jag får uttrycka mig så. Min älskade är bara 30 mil bort och jag drömmer redan om en annan. Fast jag tror inte den här upphetsningen över T kommer vara längre än tills jag ska gå och sätta mig på tåget.
Åh, och den där pizzan som vi skulle baka... En tjej tog kommandot och lade på paprika (som jag inte tål), ost, skinka, tomatsås, ärtor och potatismos. (?) Jag sade att jag inte kunde äta den pizzan och då kom en annan klasskamrat (A-K) och ställde fram en gryta med kött och potatis och jättegröna ärtor. Fast den var vegetarisk.
Det är inte mycket logik i mina drömmar. Jag skulle vilja veta vad mina drömmar betyder. Har en bok om drömtydningen, men den har jag nog packat ner.

Jaha. Packa lite och längta efter mat kanske.
Tre dagar kvar.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails