tisdag 22 juni 2010

Nuolla perse


Det här med att slicka röv är något jag funderat över. Man kan göra det för att få vänner, pengar och arbete. Sedan måste man fortsätta slicka röv tills den människan kommer på att man inte är ärlig, utan bara är ute efter något. Då sitter man där med rövsmak i käften och luktar illa.
Fan, vad jag hatar folk som slickar röv. Det är aldrig någon som slickar min. De kanske borde prova och se att jag är precis som alla andra, vare sig jag är svensk/norsk eller kan vicka på öronen. Nästa gång ska jag tatuera in "jag är precis lika mycket värd som alla andra och ska respekterar och talas med" i pannan och "headbutta" alla som inte läser och gör som det står. För en tatuering är respekt, och det ska respekteras.
Livet känns så respektlöst. Jag förstår inte varför folk inte respekterar mig. Jag kräver respekt, men samlar ändå ihop mig i en dammig liten låda i något hörn efter första ignorerande blicken. Det är som lock för öronen, som skygglappar för ögonen och som tjock gröt i munnen.

Inte konstigt att ingen vill slicka min röv.

2 kommentarer:

D sa...

Jag tror att man skall först & främst respektera sig själv! Om man inte kan respektera & värdesätta sig själv, så kommer ingen annan att göra det heller. Du visar ju dem hur dem skall behandla dig!! SÅ är du "elak" mot dig själv så kommer alla behandla en därefter! Man skall inte låta andra sätta värde på en! Det är ett värdefullt tips från lilla mig..;)//D

Anonym sa...

jag håller med! Även om det inte alltid är lätt. Men man måste försöka tycka om sig själv och behandla sig själv med respekt först. Och försöka att inte bry sig så jätte mycket om vad andra tycker, tänker och säger :).- Jo- positiva grejer ska man suga åt sig- som en svamp - men inte annat! ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails