lördag 29 augusti 2009

Shopping


Igår var vi i Sverige för att handla lite mat, som de flesta norrmän gör. Det är ju billigare på Svinesund än vad det är i närbutiken, men inte alls lika billigt som om jag skulle åka till min gamla hemstad och handla på ICA.
De har öppnat massa nya butiker på Nordby, det shoppingscenteret som vi håller till vid. Där finns barnbutiker, inredningsbutiker, jättegod kinamat och en outlet med Marimekko och Iittala. Där kan jag gå och bara smeka på allt som finns.
Igår trodde jag att jag skulle svimma. De hade fått in den utgående modellen med servisen Hanna från Rörstrand. Jag snodde åt mig en av varje del, men såg till min fasa att det inte fanns något gult fat. Så då blir det ut och jaga någonstans.
Nu har jag äntligen börjat samla på den kaffeservisen som jag dreglat över en lång stund.
Emil fick också en servis. Han måste ju få sin egna tallrik.

2 kommentarer:

Beckymams sa...

Va den outlet butikken INN på sjølve Nordbysentere? Så itj den når vi va der sist, å dit må vi jo =)

Fröken K sa...

Den ligger i underetasjen, rett ved Sia butikken. Meget flott butikk. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails