onsdag 5 augusti 2009

Ego

Meningen med en ny blogg till min son är för att jag ska kunna fokusera på andra saker än Emil Emil Emil på denna blogg. Jag har ju faktiskt andra tankar och åsikter om annat också, men jag kan inte lova att det inte kommer ett inlägg då och då om hur det är att vara mor till den bästa bebisen i hela världen. Jag umgås ju fortfarande mest med honom just nu.
Var på café med min svägerska idag och pratade lite om sömn och egentid. Jag börjar nu känna att jag skulle kunna pumpa mig för att vara borta från Emil mer än en halvtimme (han äter ju inte en gång i halvtimmen, men man kan aldrig vara helt säker). Jag behöver få vara mig, inte bara mor hela tiden. Vi får se hur bra det går, jag kan ju inte riktigt slappna av varken utan eller med min son på armen.

Imorgon ska jag till doktorn och försöka få en remiss till DPS här i staden. Vi får se om jag lyckas, eller om han ska leka psykolog och försöka behandla mig med kognitiv bet
eendeterapi. Har precis läst en bok om det, så jag vet vad han försöker med. Sluta leka, var doktor istället!


Mig mig mig mig mig mig mig... äsch. Jobbigt att tänka på mig hela tiden.

2 kommentarer:

beckymams sa...

så jo bloggen din på bv, så mått inn å læs, å syns du skriv så arti :) Så alltid spennende å oppdag nye blogga man like :)

Fröken K sa...

Ja, klart det. Jeg har begynt å lese bloggen din. Moro at så mange fra bv blogger. Jeg trur jeg leser nesten alle. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails