fredag 14 augusti 2009

Åter till verkligheten

Jag har varit i Sveriges huvudstad i några dagar och hälsat på en väninna, hennes blivande man och deras dotter. Vi har, som bilden visar, varit på Mosebacke och fikat, shoppat brudtärneklänning till mig samt ätit några hotellfrukostar i Globen.
Det har varit helt fantastiskt att få slappna av i omgivningar som inte kräver att man dammsuger och torkar golvet, även om min son har sovit extremt dåligt och inte tillåtit varken mig eller min sambo en god natts sömn.


Jag märker att jag saknar Sverige mer när jag är där på besök. Som jag skrev i inlägget Svenskpolack så är standarden på service högre i Sverige. Jag blev lite yrglad när kassörskan log mot mig där hon satt i kassan. Dessutom är det öppet på söndagar, den enda dag jag egentligen har lust och tid att shoppa på.

Idag har jag använt vår nya tvättmaskin som också är en torktumlare. Nu väntar jag spänt på första lasten med torra handdukar att lägga kinden mot.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails