måndag 20 juli 2009

Fotovecka i Smögen


Jag har varit en vecka i Smögen med min familj. Där fick jag utnyttja mitt minneskort till fullo. Sista dagen strax innan vi åkte hem så fick jag meddelande om att minnet var fullt, så jag var tvungen att gå igenom alla bilder lite snabbt för att ta bort några stycken, så jag kunde fotografera mera. Mina systrar fick stå fotomodeller varje dag, och när den ena blev fotograferad fick den andra agera assistent. I brist på reflexskärmar använde vi vita handdukar, och jag använde en vit papperslapp som diffusor till blixten. Man tager vad man haver.
Har hittat en fotokurs för 1290 kr. Då får man ett diplom efter 12 månader som ett examensbevis. Jag undrar om det antingen kan hjälpa mig vidare som amatör (vill inte kalla mig för amatörfotograf ännu) eller om det för en gångs skull får mig att inse att jag ska lägga ner drömmarna om att få en fin bild.
Min lille Emil har fått en tand. Den har kommit upp ur tandköttet och förstör allas nattsömn. Vi hade precis kommit in i ett fint mönster med sovande både på dagen och natten, och så kommer det där riskornet och förstör. Jag undrar hur lång tid det tar innan vi får sova igen.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails