måndag 5 januari 2009

Tiden flyger


De sista dagarna har flytit bort i dimman. Vet egentligen inte vad jag har gjort, mer än att sova tills jag vaknar och så ligga i sängen och stirra runt i rummet i någon timme innan jag har gått upp och tvättat lite kläder. Jag städade bort julen igår, tyckte det kändes pinsamt att ha en adventsljusstake i fönstret när ingen annan i grannskapet har det längre.

Jag får en känsla av rastlöshet och "usch-så-värdelös-jag-är" nu när jag bara går hemma. Det irriterar mig att det kostar 25 kr att ta bussen in till stan för att sedan bara gå runt där och bli yr och behöva åka hem igen. 25 kr tillbaka. Det blir 50 kr för att slita ut mig så jag inte orkar göra något resten av dagen. Är det värt det? För att känna sig lite nyttig?

Jag ska ringa och boka omvisning på BB som jag ska föda på istället. Då kanske jag känner mig lite till nytta.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails