fredag 2 januari 2009

Nytt år, nytt liv

Då har stressen över nyår lagt sig och alla har börjat jobba igen. Jag har sänt in papper om svangerskapspenger, vilket betyder att jag inte ska jobba mer. Har lite blandade känslor över det, men egentligen är det ganska skönt nu när jag börjar bli tung och inte orkar lika mycket längre. Mitt jobb är nog inte så beroende av mig, eftersom de inte kunde omplacera mig.

Idag är det 49 dagar kvar tills jag har termin. Det är exakt sju veckor kvar tills jag kanske får hålla min lilla bebis i mina armar. Om allt går bra. Har hört att förstagångsfödande går över tiden, i vanliga fall.
Tycker bebisen växer så det knakar. Igår i duschen så spände det något enormt och jag liksom kände hur bebisen gick över tvåkilosstrecket där och då. Pang!

Låg i sängen igår natt och öste ur mig allt jag tycker ska bli jobbigt med att bli mamma inför min sambo. Han tröstade mig med ord som han vet att jag blir lugn av. Bebisen gjorde många försök att få mig att skratta genom att vibrera med hela kroppen så det killas i magen. Det var det enda sättet den kunde trösta mig på.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails