onsdag 28 februari 2007

Pling

Varför trycker folk på stoppknapparna på bussen när det redan är någon annan som gjort det, och det lyser en stoor röd lampa ovanför dörren som indikerar att busschauffören kommer att stanna och släppa av folk?
Varför trycker folk på de knappar som gör att den röda gubben blir grön och man får gå över vägen, när någon två sekunder innan redan har tryckt och boxen lyser starkt orange? För att det piper?

Jag kan bli arg på petitesser, men när jag ser knapptryckande folk så kan jag inte låta bli att bli irriterad.
Argh. Kan inte folk lära sig?

10 kommentarer:

Anonym sa...

haha.. det är jag! jag är en knapptryckare! det är som ett tvång! men jag försöker låta bli.. jag vet inte varför det är så. på nått sätt är det kul att trycka på knappar. som när jag var liten o det bästa jag visste var att få trycka på den gröna knappen när mamma skulle ta ut pengar i bankomaten... kalla mig störd, men...

Fröken K sa...

jag älskar att trycka på knappar jag med, men jag ser till att vara först med att trycka på knappen,s å jag kan vara tillfredsställd i några minuter. tills det kommer nån jävel och ska trycka igen. mitt revir! :D

Shadow sa...

Måste vara något kvarhäng från barnåldern, trycka, trycka, trycka...

Å sa...

Har tänkt skriva flera gånger men inte vågat eftersom jag känner mig dum. Jag är den sådandär plingtryckande galning. Varför? Jag röstar på otolighet.

Hur mår du förresten? Fått några resultat ännu?

Å sa...

Usch, nu är jag orolig. Vart tog du vägen? Säg att det inte finns något internet i Moss. Säg att det inte är värre än så...

Å sa...

Usch, snälla någon annan som läser bloggen och känner fröken K, säg att inget har hänt...

Anonym sa...

det finns inget internet i Moss. hör av mig när jag vet mer. :) /k

Å sa...

Tack! Gud, jag har drömt mardrömmar om vad som kan ha hänt dig...

Lois Lane sa...

Jag har ett tips till dig - varje gång du irriterar dig på att någon gör en harmlös handling som egentligen inte påverkar ditt liv alls, kan du tänka på personer som hålls fängslade utan rättegång eller folk som blir förföljda p.g.a. hudfärg eller sexuell äggning ... förlåt jag menar "läggning". (De e påsken som påverkar.)

Fröken K sa...

tack för tipset, jag kan försäkra dig att jag irriterar mig på sådant också.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails