tisdag 6 februari 2007

Min säng är mitt hem är min borg

Jag ogillar att flytta. Det kan man inte tro när man hör hur många gånger jag har flyttat sedan jag flyttade hemifrån år 2001. Detta blir åttonde gången. Har dessutom flyttat mellan länder. Det tär på krafter och på släkten. Far har varit med två gånger för att jag skulle flytta till Norge och hjälpt till med både lastbil och muskler. Denna gång har jag bett honom att inte komma. Nu är det dags för min sambos släkt att hjälpa till.
Det är för tidigt att packa ner allt i lådor eftersom vi ska leva här i tre veckor till, men det är ingen idè att ha onödiga saker framme när det ska komma folk och se på vår lägenhet. Så jag prioriterar bort saker som jag packat ner, skeppat iväg till svärmor och nu saknar. Alla mina glasskålar, gosedjur och fotoalbum bor inte hos mig längre. Jag känner mig som en vagabond med en väldigt stor packning.


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails