måndag 5 februari 2007

Bussvett alldeles gratis

Jag känner mig inspirerad av bloginlägget som Shadow skrev för inte så länge sedan. Jag kanske ska bli snällare mot mina fellow bussmän. Ge dem små presenter och säga godmorgon varje dag.
Har tänkt på det varje morgon när jag kliver på bussen och klämmer mig in bland alla norrbaggar. Om jag någonsin ska ge bort något till någon stammis i bussen så behöver jag nog ge dem en bok om lite bussvett först. Ingen i bussen har gjort sig förtjänt av en present från mig. För det första så är det en brud som inte verkar ha något folkvett alls. Hon kommer nästan alltid sist till bussen, men på något konstigt sätt så kommer hon alltid först in. Stackars gamla tanter som får stå upp och försöka hålla i sig i de gula stängerna när hon måste sätta sin feta rumpa på en av stolarna. Idag kollade jag lite extra på henne när bussen kom. Hon bokstavligen trängde sig före för att komma först in i bussen.
Hon får i alla fall ingenting av mig.
Kontentan är: träng dig inte före i kön, så kanske jag dyker upp med en påse Ahlgrens Bilar en vacker dag.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails