torsdag 27 april 2006

Dinero

Klev av bussen på Brugata och fick en vårkänsla så stark att jag bara log hela vägen till H&M. Köpte strumpor med veckans alla dagar på till min älskling och ett par supersnygga kalsonger. Gick till det jättestora Vero Moda på Carl Johan och snurrade runt i nån timme. Jag hittade massa snyggt på stativena men ingenting passade mig riktigt. Inte ens den prickiga röda klänningen som jag så gärna ville ha i min garderob. Jag får face the facts, 10 kilo väck innan jag provar snygga kläder igen. Hittade dock en BH som fick mina tuttar att se ut som en storlek större, men precis då när jag funderade på att ställa mig i kön och betala så ringde min älskade och sade att jag nog inte skulle shoppa upp alla pengar då vi fått en stor räkning från elbolaget. 1700 kr för en månad. Det måste vara nåt fel. Vi bor på 38 kvadrat och behöver inte betala för värmen. Antingen är det fel summa och vi får en mindre summa på räkningen eller så slänger jag ut det förbannade kylskåpet som jag misstänker drar extra mycket ström.
Iallafall, jag drog med mig hem lite skönhetsprodukter hem. Jag ska försöka bli lite medveten om hur jag ser ut, alla kassörskor i Norge är ju så söta (fast hur otrevliga som helst). Så om jag är både söt och trevlig så kanske jag kan få det där jobbet på Åhlens som jag så gärna vill ha.


Citat of the day: De unga försöker tänka. De medelålders hinner inte tänka. De äldre vet inte vad de skall tänka. - Eric S. Alexandersson

Köpte Antony and the Johnsons - I am a bird now. Måste lyssna nu, har inte tid för annat. (Fast jag skriver nog ett till ointressant, tråkigt och helt värdelöst inlägg till.)

1 kommentar:

myrkyr sa...

Jag chansar på datorn. Fick ganska bra påökt på elräkningen när jag började ha min dator igång mer eller mindre dygnet runt :-( Fast kanske inte mycket som 1700 iofs.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails